середа, 9 листопада 2022 р.

 

Кейс методичних матеріалів  експрес-курсу

 «Психологічні хвилинки: мета, завдання, механізми дій»

 

Упорядник: Марина Сосновська, консультант

комунальної установи «Міський центр професійного розвитку

педагогічних працівників Кропивницької міської ради»

 

Мета: фахова допомога педагогічним працівникам  закладів освіти міста Кропивницького з питань теоретичної та практичної підготовки до організації та проведення «психологічних хвилинок» під час освітньо-виховного процесу.

        Розділи:

1.              Розділ «Війна як виклик».

2.              Розділ «Перша психологічна та емоційна допомога».

3.              Розділ «Турбота про себе та самодопомога».

4.              Розділ «Теоретичні питання стресу, травми та долання  їх

          наслідків».

5.              Розділ «Як говорити з дітьми про війну».

6.              Розділ «Про безпекові питання».

7.              Розділ  «Вправи, ігри, поради, пам’ятки».

8.              Розділ «Час дозвілля в укриттях, бомбосховищах».

9.              Розділ «Можливості підвищення кваліфікації».

10.          Розділ «Ресурсні джерела».

11.          Розділ «Канали психологічної допомоги та підтримки».

 

 

 

 

 

 

 


 

Джерело

Зміст

Посилання

Розділ 1. Війна як виклик

1.1.

Лист Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 р. №1/9530-22. Додаток 1. Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану

-      Техніки та відеоматеріали, на допомогу вчителям для застосовування під час проведення «психологічних хвилинок».

https://www.schoollife.org.ua/psyholohichni-aspekty-organizatsiyi-osvitnogo-protsesu-v-umovah-voyennogo-pislyavoyennogo-stanu/

 

1.2.

Методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»/Лист МОНУ від 04.04.2022 №1/3872-22

-      Перша психологічна допомога: загальна характеристика об’єкту, етапів, психологічних заходів.

-      Порушення психічних процесів та ознаки.

-      Протоколи надання ППД.

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij

 

1.3.

Рекомендації щодо виявлення та реагування на випадки жорстокого поводження з дітьми в умовах воєнного стану

-      Що варто знати та що варто пам’ятати про механізми взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування щодо виявлення дітей, які постраждали від жорстокого поводження та надання їм необхідної допомоги

https://www.unicef.org/ukraine/media/18746/file/recommendations-for-detecting-and-responding-to-cases-of-child-abuse-in-martial-law.pdf

1.4.

Психологічна допомога: від кризи до ресурсу / Матеріали ІІІ Всеукраїнського науково-практичного форуму

-        Теоретична інформація.

-        Ігри, вправи, техніки.

https://drive.google.com/file/d/15QiiV03tXFoKFvQ3XaT3aJNHy9nWFpDa/view?usp=sharing  

 

1.5.

Практичний посібник: «Досвід надання допомоги дітям і сім’ям - жертвам військового конфлікту»

-        Екстремальні події:  як надавати психологічну допомогу постраждалим

-        Про психологічну готовність педагогів до роботи з дітьми – ВПО.

 

https://lib.iitta.gov.ua/709040/1/%D0%94%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4_%D0%A1%D0%96%D0%9E_2017.pdf

1.6.

Психологічна підтримка дітей (сайт МОНУ)

       Інформаційні матеріали "Психологічна турбота про дітей під час військових д

       Всеукраїнський розклад (психологічні хвилинки)

       Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій.

https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/psihologichna-sluzhba/psihologichna-pidtrimka-ditej

Розділ 2. Перша психологічна та емоційна допомога

2.1.

«Перша психологічна допомога: посібник для працівників на місцях»

-        Сутність ППД.

-        Відповідальність ППД.

-        Надання ППД.

-        Турбота про себе та самодопомога.

-        Стислі інструкції ППД.

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/44615/9786176150787-ukr.pdf;jsessionid=F47E8B0999E6364F38263098AF35F0B8?sequence=72

 

2.2

«Перша психологічна допомога: посібник для фасилітатора»

-        Програма орієнтації на місцях.

-        Стисла інструкція надання ППД.

-        Рольові ігри та підказки для фасилітатора.

https://drive.google.com/file/d/1-IF9Glfr-7-Kcwy5bDqFCKG84xW6gzEG/view

 

Брошура «Перша емоційна допомога» (ПЕД) від фахівців Університету травми Леслі, Бостон (США)

-        Що таке перша емоційна допомога (ПЕД).

-        Прояви психологічної кризи.

-        Принципи ПЕД.

-        Підхід ПЕД.

https://www.wearehealingtogether.org/_files/ugd/ec8df2_130a0ec579b2433e9a7209eb9746a33d.pdf?fbclid=IwAR2vnfps_K3cBdwYdpCK9FQYa3GUpro9tbqKc78JSSJa14tJxiZBVESw6Tg

2.3

Довідник для фахівців і фахівчинь допоміжних професій соціальної сфери, які працюють з внутрішньо переміщеними особами та постраждалим населенням «Травматичні події. Психологічна підтримка та самодопомога»

-        Стрес? Травма? ПТСР?

-        Надання ППД після травматичної події.

-        Реакції людей на травматичні події. відповідно вікових категорій.

-        Самодопомога та інше..

https://rm.coe.int/traumatic-events-ukr-/1680a765d4

 

2.4

Навчальний посібник: «Вікова психологія» 

-        Загальні особливості психічного  розвитку людини.

https://ksp.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/68/2021/05/%D0%92%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F-3.pdf

Розділ 3. Турбота про себе та самодопомога

3.1

Посібник для освітян «Професійне зростання та емоційна підтримка вчителя»

 

-        Стрес. Стадії та реакції.

-        Самодопомога.

-        Відкриті діалоги.

-        Ігри, вправи, техніки.

-        Розробки занять.

-        Етапи  супервізії.

-        Етапи коучингу.

https://drive.google.com/file/d/1TLfA_Z6wISOqoyss2svrWLx9RLML8yx7/view?usp=sharing 

 

3.2

Інформаційно-методичні матеріали для дорослих (учителів, викладачів, психологів) «Як жити та навчати в умовах війни»

-        Стисла теорія створення сприятливих умов для навчання та розвитку в умовах воєнного часу.

-        Правила стійкості педагога.

-        Самодопомога долання страху сирени.

-        Ігри, вправи, техніки.

https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/How-to-teach-and-learn.pdf?fbclid=IwAR0hdlQlXt4Ob3Y3yw7lmhOQyYYw85113iGfN4V4HVEJfOgC59UPU6EnK2k

 

3.3

“Турбота про себе заради дітей або “Правило кисневої маски в літаку”

(з сайту НУШ)

-        Чому так важливо турбуватися про себе і починати нову діяльність саме з себе.

-        Що входить в поняття “турбота про себе”.

-        Базові вправи щодо відновлення сил / попередження виснаження
організму.

https://nus.org.ua/affiche/onlajn-zustrich-turbota-pro-sebe-zarady-ditej-abo-pravylo-kysnevoyi-masky-v-litaku/

3.4

Турбота педагога чи педагогині про себе / з курсу «Безпечний простір»

-        Ознаки, фактори, симптоми стресу.

-        Вправи на емоційну регуляцію під час стресу.

https://assets.theworkademy.com/workspace-assets/10/files/73170224-0747-4cb3-817f-b985452284c2.pdf

Розділ 4. Теоретичні питання стресу, травми та долання  їх наслідків

4.1

Що таке стрес? (з сайту ЮНІСЕФ)

-     Теорія розвитку стресових реакцій у

       дітей та підлітків.

-     Ознаки та симптоми стресу у дітей.

-      Як допомогти дитині впоратись?

-      Коли звертатись по професійну

       допомогу?

https://www.unicef.org/ukraine/stories/what-is-stress

 

4.2

Методичний посібник для педагогів «Психосоціальна підтримка у кризовій ситуації»

-        Психологічна травма.

-        Наслідки травматичних подій.

-        Пам’ятки батькам.

-        Ігри, вправи, техніки.

http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/14980/Psykhosotsialna_pidtrymka_v_kryzovii_sytuatsii.pdf?sequence=1

 

4.3

Посібник для вчителів «Коли світ на межі змін: стратегії адаптації»

-        Стрес в роботі вчителя.

-        Управління стресом.

-        Менеджмент складних ситуацій: булінг.

-        Менеджмент складних ситуацій: суїцидальна поведінка.

-        Менеджмент складних ситуацій: сексуальне насилля.

-        Техніки саморегуляції та заземлення.

-        Техніки пошуку ресурсу.

https://drive.google.com/file/d/1r0qbJVj-lXfSjLtvzvJDeicK5YFI6wZL/view?fbclid=IwAR3YIU5ZV5YgxmTVt6ZVeq4jvhvdiIIhIV8iqmdOAqIDSDrcBlQAsnZ_xIo

 

4.4

Навчально - методичний посібник з питань розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей, основних проявів

стресу в дітей та дорослих

-        Поняття «резилієнс».

-        Фактори «резилієнс» у дітей.

-        Комплексна програма психосоціальної допомоги дітям у навчальних закладах.

-        Алгоритм перенаправлення дітей до фахівця психологічної служби.

https://lib.iitta.gov.ua/707663/1/Bohdanov2017_1.pdf

 

 

 

 

4.5

Як впоратись зі стресом: вчителі та педагогічні працівники

Гаряча лінія довіри для вчителів і працівників освіти, які переживають труднощі.  Безкоштовно, конфіденційно та доступно цілодобово та без вихідних за номером 08000562561

https://www.educationsupport.org.uk/resources/for-individuals/guides/how-to-handle-stress/

4.6

Методичний посібник: «Психосоціальна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій: підхід резілієнс»

-        Тренінг з підготовки  фахівців сфери психічного здоров’я та психосоціальної підтримки до практичної роботи з посилення резилієнс у людей, які зазнали впливу надзвичайних ситуацій, а також із зміцнення резилієнс малих груп та місцевих громад.

http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/12799/Resilience_Manual_for_Trainers.pdf?sequence=1

4.7

Базові рекомендації для батьків щодо адаптації до вимушеного переселення / Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім'ям з дітьми в період військового конфлікт

-        Відеоматеріал https://www.youtube.com/watch?v=08OJrvLSjT8

https://lib.iitta.gov.ua/106560/1/414.pdf?fbclid=IwAR24Zeb8UrpcSCVwbhTcyRkZsKTROWG8rd4gWj6JNxxuvFVf4zt9HghoqD0

4.8

Стрес і психологічна травма. Що з нами відбувається зараз (з сайту НУШ)

 

-        Стадії та види стресу

-        Нейрофізіологія стресу

-        Колективна травма та її причини

-        Що може допомогти впоратись?

https://nus.org.ua/articles/stres-i-psyhologichna-travma-shho-z-namy-vidbuvayetsya-zaraz/

Розділ 5. Як говорити з дітьми про війну

5.1

Розмови про війну: посібник

-        Чому важливо говорити про війну? Питання та відповіді для батьків, опікунів та підлітків.

https://www.ordemdospsicologos.pt/ficheiros/documentos/doc_perguntas_respostas_guerra_uc.pdf

5.2

Як говорити з дітьми про війну: поради психологів (з сайту ЮНІСЕФ)

-        Кілька порад щодо того, як підійти до розмови з дитиною про війну .

https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-talk-to-children-about-war

5.3

Як говорити з дітьми про війну: поради дитячого психолога (з сайту «Освіторія»)

-        Як говорити з дітьми про війну? Яких правил слід дотримуватися та чого не можна робити? 

https://osvitoria.media/experience/yak-govoryty-z-ditmy-pro-vijnu/

5.4

Розмова з дітьми про війну: рекомендації

-        Можливі наслідки та міркування.

-        З чого розпочати?

-        Як розвивати стійкість?

https://www.nctsn.org/sites/default/files/resources/fact-sheet/talking-to-children-about-war-uk.pdf

Розділ 6. Про безпекові питання

6.1

Брошура: «Абетка з безпеки школяра середньої школи»

-        Під час воєнних дій дуже важливо не нехтувати своєю безпекою та бути свідомими. Департамент комунікації Міністерства внутрішніх справ України зібрав ключові рекомендації для школярів від рятувальників і поліцейських, медичних працівників і педагогів, психологів та юристів.

https://mvs.gov.ua/upload/1/2/8/8/1/0/LH3hOOTOzxK2gAndmWbNnYJSG1yvF1ECBE1pqbE4.pdf

6.2

Рекомендації Світлани Ройз «Супергерої безпеки. Як підготувати дітей до можливих надзвичайних ситуацій»

-        Підготовка сім'ї .

-        Алгоритм підготовки дітей.

-        Правила безпеки.

-        Правила розмови.

https://mon.gov.ua/storage/app/media/civilniy-zahist/2022/03.02/My.hotovi.Pro.ditey.03.02.pdf

 

6.3

Методичний посібник:  «Навчіть дитину захищатись»

-        Сексуальне насильств над дітьми.

-        Сценарії інтерактивних бесід для дошкільнят.

https://mon.gov.ua/storage/app/media/pozashkilna/bezpeka/manual-kindergarten.pdf

 

6.4

Пам'ятка для сім'ї: «Як діяти у кризовій ситуації»

-        Стратегія дій у випадках надзвичайних ситуацій.

-        Що робити почувши сирену.

-        Що робити у випадку артобстрілу та інші життєво важливі поради.

https://ombudsman.gov.ua/storage/app/media/uploaded-files/mi-gotovi-dlya-simi.pdf

Розділ 7. Вправи, ігри, поради, пам’ятки

7.1

Корекційно - розвиткова програма формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР»

-        Загальні поняття про стрес та стійкість до стресу у дітей дошкільного віку і школярів.

-        Модуль для дітей дошкільного віку.

-        Модуль для учнів початкової школи.

-        Модуль для учнів основної школи.

-        Ігри, вправи, поради, пам’ятки.

http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/11847/KRP2017.pdf?sequence=6&isAllowed=y

7.2

Посібник: «Діти та війна: навчання технік зцілення»

-        Теорія і практика роботи з травматичними спогадами.

-        Природа реакцій дітей на війну.

-        Техніки, методи, практики та механізми їх впливу.

https://ipz.org.ua/wp-content/uploads/2017/10/dity_fin_ispp-1.pdf

7.3

Право дитини на гру: чому це важливо для гармонійного розвитку дошкільнят            (з сайту НУШ)

-        Теорія ролі вільної гри.

-        Про забезпечення права на гру.

https://nus.org.ua/articles/pravo-dytyny-na-gru-chomu-tse-vazhlyvo-dlya-garmonijnogo-rozvytku-doshkilnyat/

7.4

Посібник: «Групові заняття з використанням арт-методик для дітей»

-        Правила роботи з групою.

-        Ігри, вправи, техніки.

https://drive.google.com/file/d/14i5znkS5voH6be-pfoh3Wq6CwK4P3DM0/view?fbclid=IwAR1dttWJSluBiTsBFo-MQLHvobG_P7OljJlCSkqkS1jxenX2gEecrXjH5i8

7.5

Брошура: «Картки для дихальних практик стабілізації» від Світлани Ройз /спільно з ЮНІСЕФ та Смарт – освіта

-        Набір із 15 карток із малюнками та інструкцією. Одна картка – чиста: на ній можна намалювати власну дихальну практику.

https://www.unicef.org/ukraine/media/26001/file/Breathe_cards_Royz.pdf

 

7.6

Про повернення психологічної рівноваги

 (з сайту НУШ)

-        Вправи, для швидкого повернення психологічної рівноваги.

https://nus.org.ua/articles/kolir-ta-zvuk-2-vpravy-yaki-shvydko-povertayut-psyhologichnu-rivnovagu/

7.7

Ігри для екологічного прояву агресії та зняття стресу від Світлани Ройз / ЮНІСЕФ

-        Ігри для прояву злості та зняття стресу.

https://learning.ua/blog/202204/ihry-dlia-proiavu-zlosti-i-zniattia-stresu-vid-svitlany-roiz/

 

7.8

Ігри для зняття стресу у дітей від Світлани Ройз / ЮНІСЕФ

-        Ігри для зняття стресу у дітей.

-        Правила тілесності.

https://www.unicef.org/ukraine/media/21971/file/antistress-games.pdf

 

7.9

Ілюстрований посібник: «Сильні почуття приходять та йдуть»

-        Ілюстроване видання про почуття, емоції та функції мозку.

-        Ігри, вправи, техніки.

https://protectchildren.ca/pdfs/C3P_BigFeelingsComeAndGo_storybook_ukr.pdf

7.10

Брошура: «Вправи для боротьби зі стресом, що підійдуть для кожного»

-        Ігри, вправи, техніки.

 

https://resource-centre-uploads.s3.amazonaws.com/uploads/stress_busters_ukr.pdf

7.11

Психологічні хвилинки розроблені фахівцями психологічної служби системи освіти України (з сайту ІМЗО)

-        Ігри, вправи, техніки.

-        Відеохвилинки і т.п.

https://drive.google.com/file/d/1U9IDDq2MbBVRUEGlS_PEms66omxXqwbq/view

 

Розділ 8. Час дозвілля в укриттях, бомбосховищах

8.1

Порадник для вчителів «Активності для учнів та учениць у бомбосховищах шкіл»

-        Активності для різних вікових груп для застосування під час перебування у бомбосховищі під час повітряної тривоги.

https://drive.google.com/file/d/1ixraCWz6gvtTsmfJTGTFy3QqyNeBgTwt/view?fbclid=IwAR0z18yf8iO2Wjc9B5ZuLaUyRhF4BsQbe0n59DKTG14HnPfFBbiTM_YETzM

8.2

Поради МОНУ: ідеї ​​для ігор, у які можна грати в укритті

-        Ігри, вправи, техніки.

https://nus.org.ua/view/ideyi-dlya-igor-u-yaki-mozhna-graty-v-ukrytti/

8.3

Майстер-класи практичних психологів закладів освіти міста Кропивницького (з сайту Кропивницького Хабу психологічної підтримки)

-        Понад 50 ігор, вправ, технік для дітей, які можна виготовити  з підручних засобів власноруч  та використовувати в укриттях, для наповнення шкільних рекреацій,  проведення дозвілля тощо.

https://padlet.com/sosnovskayamarina36/hql838m72k4z

 

Розділ 9. Можливості підвищення кваліфікації

9.1

Курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій», МОНУ

Навички та техніки першої психологічної допомоги та емоційної підтримки від міжнародних експертів для застосування під час навчального процесу. Нараховується 1 кредит ЄКТС.

Курс розроблено за моделлю змішаного навчання (blended learning), який включає: 

-      10 мультимедійних уроків у міжнародному форматі SCORM, 

-      додаткові матеріали, 

-      практичний тренінг, під час якого українські  освітяни дізнаються про психологічні стани, навчаться надавати першу психологічну допомогу за методичними посібниками Save the Children

https://hryoutest.in.ua/courses/programa-pidvishchennya-kvalifikaciji-psihologichnoji-pidtrimki-dlya-osvityan-ta-batkiv

 

9.2

Курс з психологічно-емоційної підтримки для вчителів та шкільних психологів “Розумію”

Курс містить 5 модулів, 25 відеоуроків, 5 вебінарів наживо та тести до кожної теми.

Експерти курсу - провідні світові професіонали та найкращі українські вчителі й психологи.

У програмі:

-      Як навчати дітей та зберегти власний психологічний ресурс.

-      Наставницький підхід у роботі вчителя.

-      Методи арт-терапії в роботі вчителя.

-      Ефективна комунікація.

-      Саморегуляція педагога

Сертифікат підвищення кваліфікації на 30 годин.

https://osvitoria.university/rozumiju/?fbclid=IwAR1CI4l08erncfKV0B26GIBiG9QJkBOoDRY5okE3vkAV3U7pneCPmM31Uec

9.3

Онлайн-курс «Безпечний простір»

Допомога вчителям щодо організації психологічно комфортного середовища як для учнів, так і для себе та дізнатися:

-       що таке психологічно безпечний простір у класі;

-       як розпочинати роботу з дітьми та формувати довіру до себе;

-       що робити з булінгом та суїцидальною поведінкою в учнів;

-       як застосувати гру, обговорення та зворотний зв’язок для побудови психологічно безпечного середовища в класі;

-       що таке ґендерна ідентичність і сексуальна орієнтація та яке місце вони займають в освітньому процесі.

https://study.ed-era.com/uk/courses/course/636/NaN

9.4

Онлайн-курс «Сміливі навчати»

5 лекторів: освітніх практиків, сертифікованих психологів та лідерів освітніх думок.

-      Близько 50 різних готових шаблонів та інструкцій для використання під час навчання.

-      6 годин зараховуються для підвищення кваліфікації.

Тематичні напрямки курсу:

1.Вчителі в умовах воєнного часу

2.Учні і навчальний процес в умовах воєнного стану.

3.Школа і колектив в умовах воєнного стану.

https://study.ed-era.com/uk/courses/course/1762?fbclid=IwAR3mvrIQ89Dg_T2_KFTxIwbGS0rupelTmxJaDy3zbJwqmIy2rgeLoJdawKA

9.5

Онлайн-курс «Базова психологічна допомога в умовах війни»

-      Відеолекції, що містять теоретичні знання, а також практичні техніки для врегулювання різних гострих реакцій.

-      Каталог практичних вправ.

Тематичні модулі курсу:

1. «Червона зона» присвячений роботі із кризовими станами.

2. «Жовта зона» розкриває способи справлятися з помірним стресом.

3. «Зелена зона» надає практики для  повернення до нормального життя після пережитого стресу. 

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+BPA101+2022_T2/course/

Розділ 10. Ресурсні джерела

10.1.

Спільнота: «Волонтери-психологи дітям та батькам»

-        Ігри, вправи, техніки, рекомендації.

-        Стимульний матеріал.

https://www.facebook.com/groups/1101388407322223

10.2.

Спільнота: «Український фонд "Благополуччя дітей"»

-        Ігри, вправи, техніки, рекомендації.

-        Методичні посібники, рекомендації.

-        Конкурси, корисні джерела.

https://www.facebook.com/CWBF.Ukraine

10.3

Спільнота: «Перший український сайт для батьків та дитячих психологів»

-        Ігри, вправи, техніки, рекомендації.

-        Стимульний матеріал.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100063885783644

10.4.

Спільнота: «Психологічна платформа»

-        Ігри, вправи, техніки, рекомендації .

-        Курси, самоосвіта.

-        Стимульний матеріал.

https://www.facebook.com/groups/438378815065036/?multi_permalinks=451957247040526&ref=share

Розділ 11. Канали психологічної допомоги та підтримки

11.1

 Безкоштовний багатоканальний номер «Стоп паніка»

-        Гаряча лінія професійної підтримки.

0800 50 18 92

11.2

Канал для підлітків та молоді «ПОРУЧ»

-        Психологічна підтримка.

 https://t.me/poruch_me

 

11.3

Платформиа «СпівДія та Співдія»

-        Безкоштовна психологічна підтримка онлайн і офлайн.

https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r

11.4

Центр «Як ти?»

-        Психологічна підтримка безкоштовно, у будь-який час доби.

https://bit.ly/3QLUdwO

11.5

Довідник психологічної підтримки в умовах війни

-        Як боротися з перевтомою, панікою, тривогою, апатією.

-        Як зберегти близькі стосунки та позбутися почуття провини.

https://bit.ly/3OzJm6Z

11.6

Онлайн-платформа «Аврора»

-        Консультування постраждалих від насильства, зокрема сексуального, доступу до якісної дистанційної допомоги у будь-якому куточку України та за кордоном.

https://rozirvykolo.org/mental-support/

11.7

Платформа «УкрЄдність»

-        Безкоштовна психологічна підтримка для кожного, хто відчуває у цьому потребу.

https://ukr-ednist.com.ua/

11.8

Платформа «Разом»

-        Група психологічної підтримки.

https://razom.live/

11.9

Телеграм-канал “Підтримай дитину

-        Матеріали для подолання психотравми в дітей.

https://t.me/pidtrumaidutuny

11.10

Організація «Teenergizer»

-        Консультації за принципом «рівний-рівному» або з психологом безкоштовно і конфіденційно.

https://teenergizer.org/consultations

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякую! Ваша думка важлива.

Техніки самодопомоги