Поговоримо? Сторінка для підлітків

Під час повномасштабного вторгнення росії в Україну час дітей в інтернеті продовжує зростати:

  • багато сімей під час війни залишилися без роботи та грошових заощаджень. Іноді така ситуація може спонукати дітей шукати можливості заробити «легкі гроші» в інтернеті, наприклад, через створення інтимного контенту за фінансову винагороду або в обмін на цінні подарунки;
  • деякі діти змінили місце проживання на інше місто чи іншу країну. В інтернеті вони можуть шукати друзів і підтримку;
  • батьки іноді не в змозі приділити дітям достатньо уваги через психологічне напруження, питання з організацією життя на новому місці. Усе це спонукає дітей проводити більше часу в інтернеті;
  • завдяки онлайн-формату навчання в школах, де немає бомбосховищ, або гібридному формату навчання діти проводять ще більше часу в інтернеті.

Усі ці факти, кількість звернень на гарячу лінію по допомогу з інтернет-ризиками, а також звернення вчителів до #stop_sexтинг із закликом продовжувати розробляти матеріали про безпеку онлайн дають інформацію про те, що кількість злочинів проти дітей в інтернеті лише зросла.

Саме тому #stop_sexтинг у партнерстві з Ресурсним центром недержавних організацій, за фінансової підтримки Українського гуманітарного фонду наголошує на необхідності говорити з дітьми про критичне сприйняття інформації, спостерігати за емоційним станом та в разі потреби вчасно звертатися до спеціалістів. Важливо формувати в дітей навички відновлення, а також вміння відстежувати небезпечні дії з боку однолітків та вміти вчасно про це повідомляти дорослим, аби вберегтися від небезпек.

Детальніше за посиланням.





 Бути підлітком

Підлітковий вік - це вік, коли відбуваються найперші та найпомітніші зміни в людини. Ніби вчора ти ще був чи була миленькою дитиною з широко відкритими очима до світу, а сьогодні все дратує. Чому це відбувається?!

Зміни - це нормально. Це означає, що ви ростете. Що ж саме стається?

Фізичні зміни.

  • Гормональні зміни.
  • У дівчаток формуються груди, і спочатку це може спричиняти незручності.
  • Дівчатка починають усвідомлювати свою фігуру.
  • У хлопчиків ламається голос і починає рости волосся на обличчі. Це найпомітніша зміна, яка відбувається з ними в підлітковому віці.
  • Головною проблемою для підлітків є прищі.
  • У підлітків збільшується м'язова маса. Іноді це призводить до надлишкової маси тіла.
  • Посилюється запах тіла.
  • У дівчаток починається менструальний цикл.

Рекомендації

1. Зміни - це нормально і відбуваються вони із всіма!

2. Фізичні вправи: заняття спортом, помірні фізичні навантаження вдома - це запорука вашого здоров'я та здатності тримати свій організм в потрібному тонусі.

3. Здорове харчування - це не тільки комфорт твого самопочуття, а й корисна звичка та запорука здорового життя в майбутньому.


Емоційні зміни

Зміни гормонального фону викликають у підлітків не тільки фізичні, а й емоційні зміни.

  • Підлітковий вік – це перехідний період між дитинством і дорослим життям. Із цієї причини підлітки часто соромляться: вони мають обов'язки, подібно до дорослих, і бажання – подібно до дітей.
  • Підлітки бувають надмірно емоційні (і це теж пов'язано з гормонами).
  • Геть усе може зробити їх щасливими, сумними або злими.
  • Дівчатка-підлітки занадто вразливі й часто плачуть.
  • Часті перепади настрою властиві і хлопчикам, і дівчаткам.
  • Фізичні зміни стають причиною появи саморефлексії в підлітків.
  • Діти, які рано досягають статевої зрілості, можуть почуватися дивно.
  • У підлітковому віці діти часто усвідомлюють власну неповноцінність або, навпаки, перевагу над іншими.
  • У підлітковому віці в дітей часто виникають думки про секс. Це може викликати в них почуття провини.
Рекомендації:

Підлітковий вік пов'язаний із постійними перепадами емоцій. І це нормально. Ваші батьки у змозі допомогти вам впоратися з емоційними проблемами.

  • Цілком нормально відчувати те, що ти відчуваєш.
  • Займатися фізичними вправами - це круто! Фізична активність підтримує в твоєму організмі рівень «гормону щастя» серотоніну, що відповідає за позитивні почуття.
  • Частіше говори з батьками чи іншими значимими для тебе людьми. 
  • Твої батьки також переживали свій підлітковий вік. Запитай у них про це і зрозумієш, що почуватися так, як ти почуваєшся – цілком нормально.
  • Не закидай свого захоплення і продовжуй займатися тим, що тобі подобається, оскільки це допоможе скерувати емоції у творче русло.

Зміни в поведінці

Емоції, що їх відчуває підліток, здатні спричинити у нього імпульсивну поведінку, яка нерідко шкодить і йому самому, і людям навколо. Імпульсивна поведінка типова для дітей підліткового віку і триває упродовж усього цього періоду.

  • Підлітковий вік – це час, коли діти прагнуть самостійності. Вони ставлять під сумнів установлені батьками правила і роблять те, що самі вважають за доцільне.
  • У підлітків інтенсивно розвивається мозок. Це робить їх примхливими й упертими.
  • Гормональні зміни у хлопчиків-підлітків штовхають їх до фізичних протистоянь. Вони також люблять слухати гучну музику.
  • Прагнучи стати більш самостійними, підлітки хочуть спробувати щось нове й ризикувати. Це виявляється в легковажній поведінці.
  • Іноді тиск із боку однолітків і необхідність відповідати правилам своїх компаній формують у підлітків шкідливі звички, які потім дуже важко змінити.
  • Підліткова мода часто змінюється. Одяг і зачіска підлітка може не сподобатися батькам.
  • Найнебезпечніше в підлітковому віці – те, що підліток може потрапити в погану компанію й набути небезпечних звичок.
  • Брехня – одна з найпоширеніших поведінкових проблем серед підлітків.
  • Підлітки брешуть, аби уникнути конфліктів із батьками або через страх.

Рекомендації

  • Проблеми з поведінкою підлітків завдають багато незручностей батькам. Але пам'ятай, що це – тимчасовий етап, і він цілком природний. Проте можна працювати із негативними проявами.
  • Щоб виправити свою поведінку, важливо заручитися довірою з дорослим. Поговори із мамою чи татом, поділись своїми переживанням. 
  • Твої батьки люблять тебе таким, як ти є. Завжди залишайся собою, а не підлаштовуйся під інших.
  • Пам'ятай, що тією чи іншою мірою залежиш від своїх емоцій, а тому потребуєш батьківської підтримки. 

Куріння, алкоголь і наркотики

Підлітки легко піддаються поганому впливу. Найбільша проблема, з якою стикаються підлітки у всьому світі, – це паління, вживання алкоголю й наркотиків.

  • Найчастіше підлітки пробують цигарки, алкоголь або наркотики під тиском однолітків.
  • Схильність до ризикованої поведінки спонукає багатьох підлітків пробувати алкоголь або наркотики ще до повноліття.
  • «Гострі відчуття», якщо їх не припинити, здатні перерости в шкідливу звичку.
  • Якщо хтось із батьків підлітка палить або вживає алкоголь, це може стати прикладом для наслідування.
  • Низька самооцінка або бажання здатися «крутим» нерідко підштовхують підлітків до вживання алкоголю або наркотиків.
  • Якщо алкоголь або цигарки легкодоступні для підлітка, у нього виникає спокуса їх спробувати.

Рекомендації

  • У будь якій критичній ситуації - звертайся за допомогою до дорослих. Удома це будуть батьки чи інші значимі дорослі, а в школі вчитель, психолог.
  • При крайній потребі зверніться по допомогу до лікаря.

Труднощі з навчанням

Підлітковий вік – це період, коли діти закінчують школу й готуються до вступу у заклад вищої освіти. У них з'являється більше занять, пов'язаних із навчанням.

  • Тиск унаслідок необхідності добре вчитися і вступати в заклад вищої освіти може викликати в підлітка стрес і почуття смутку.
  • Потреба вчити уроки, займатися з репетиторами й виконувати домашні доручення нерідко призводить до перевтоми.
  • Заняття, що відволікають дитину від навчання, – шлях до поганої успішності й додаткового тиску на підлітка.

Рекомендації

  • Навчання тобі потрібне, щоб досягти життєвого успіху.
  • Варто зменшити  кількість домашніх обов'язків, аби ти міг зосередитися на навчанні. Поговори про це вдома.
  • Здорове харчування та фізичні вправи допоможуть тобі стати сильним та витривалим. Це допоможе тобі упоратися з труднощами в цей непростий період.
  • ТИ ще не такий витривалий, як дорослий, а тому швидше втомлюєшся.

Проблеми зі здоров'ям

Підлітки нерідко вразливі – емоційно та фізично. Без належного харчування й турботи про своє здоров'я вони схильні до різних хвороб.

  • У підлітків часто буває напружений графік. Між заняттями вони не встигають відпочивати і правильно харчуватися, а тому не отримують достатньої кількості поживних речовин.
  • Думки про своє тіло можуть спричинити в підлітків, особливо дівчаток, розлади харчової поведінки. Дівчаток турбують їхні зовнішність і вага, що може спричинити анорексію або булімію.
  • Стрес у підлітків – шлях до втрати апетиту або до безсоння.
  • Брак здорового харчування та фізичної активності нерідко призводить до ожиріння. Так буває, наприклад, коли дитина вживає висококалорійні продукти, фастфуд і газовані напої.

Рекомендації

Батьківські увага й підтримка здатні допомогти тобі справитися з проблемами зі здоров'ям, розвинути навички здорового способу життя. Зазвичай саме батьки показують дитині приклад для наслідування, заохочують її їсти здорову їжу, займатися спортом і приділяти достатньо часу сну.

  • Переконайся, що отримуєш необхідну кількість поживних речовин. Подбайте про збалансоване харчування.
  • Шукай емоційну та фізичну підтримку в дорослих. Це допоможе тобі впоратися з неприємностями.

Підготовлено з використанням матеріалу із сайту https://childdevelop.com.ua/articles/upbring/7830/


Поради "Як покращити свою пам'ять"

Як удосконалити свою увагуhttp://vsiknygy.net.ua/wp-content/uploads/2012/06/ditychy.jpg

1.   Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач ї об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.

2.  Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.

3.   Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, але концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.

4.   Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.

5.   Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.

6.   Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.

7.   Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).

8.   Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».

9.   Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.

10.   Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».

11.   Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.

12.  Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.

13.   Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.

14.   Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.

15.   Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.

16.   Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.

17.   Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.

18.  Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.

19.   Враховуй, що ступінь і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.

20.   Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.

21.   Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).

22.   Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу для виконання завдань.

23.   Для тренування уваги роби домашні завдання з увімкненим телевізором чи магнітофоном, виконуй спеціальні вправи.

___________________________________________________ ______________


Всі говорять булінг та кібербулінг, а що це? Щоб комфортно говорити про незручні речі, пропоную переглянути посібник "Про кібербулінг для дітей".

ПРО КІБЕРБУЛІНГ ДЛЯ ДІТЕЙ

Як удосконалити свою увагу

1.   Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач ї об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.

2.  Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.

3.   Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, але концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.

4.   Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.

5.   Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.

6.   Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.

7.   Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).

8.   Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».

9.   Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.

10.   Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».

11.   Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.

12.  Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.

13.   Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.

14.   Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.

15.   Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.

16.   Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.

17.   Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.

18.  Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.

19.   Враховуй, що ступінь і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.

20.   Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.

21.   Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).

22.   Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу для виконання завдань.

23.   Для тренування уваги роби домашні завдання з увімкненим телевізором чи магнітофоном, виконуй спеціальні вправи.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякую! Ваша думка важлива.

Техніки самодопомоги